Levering, hypotheek, samenlevingsovereenkomst & testamenten

Kijk, u wilt alles in één keer goed regelen? En dat met een hoge kwaliteit en toch voor een redelijke prijs? Dat kan. We hebben bij Basisnotarissen de mogelijkheid om voor al deze akten één offerte aan te vragen. Om dit zo goedkoop voor u te kunnen regelen, zijn er wel enkele voorwaarden waaraan uw aanvraag moet voldoen.

Voorwaarden voor het opvragen van een offerte:
Een offerte voor de combinatie levering, hypotheek, samenlevingsovereenkomst en testamenten kan worden opgevraagd als:

  • het een levering betreft van een bestaand woonhuis (bij een woonappartement is er een toeslag in verband met extra werkzaamheden)
  • verkoper en koper beiden particulier zijn
  • de koop schriftelijk is vastgelegd door een makelaar of door de notaris, bijvoorbeeld Basisnotarissen! Zie de spelregels voor het opstellen van een koopovereenkomst
  • er geen sprake is van nieuw te vestigen beperkte rechten zoals erfdienstbaarheden, kwalitatieve verplichtingen, voorkeursrechten, gebruiksrechten of kettingbedingen
  • het geld verstrekt wordt door een Nederlandse bank of verzekeraar
  • ten aanzien van samenlevingsovereenkomst & testamenten:
    • de kopers uitsluitend gezamenlijke kinderen hebben
    • een langstlevende-regeling als in de wet beschreven voor gehuwden, wordt beoogd
    • de kopers het woonhuis elk voor 50% aankopen
    • de kopers met eigen geld ongeveer gelijk bijdragen aan het woonhuis
    • de kopers geen verrekening van besparingen wensen
    • de kopers geen waardevolle zaken privé hebben (zoals auto's)

Let op! Als de kopers ten aanzien van de samenlevingsovereenkomst en/of de testamenten niet aan 1 of meer van de voorwaarden voldoen, adviseren wij om contact op te nemen met Basisnotarissen voor aanvullend advies. Dat advies geven wij uiteraard gratis!

Offerte

Kies een koopprijs

Klik aan om welke koopprijs het gaat. Ons systeem berekent automatisch de offerte. 

*vanaf € 750.000,00 op aanvraag

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Op onze diensten zijn onze algemene voorwaarden en onze spelregels van toepassing. Ons honorarium ziet uitsluitend op de vergoeding die wij voor de door ons te verlenen diensten ontvangen. Het honorarium is exclusief BTW en kosten (verschotten) die wij vanwege onze taakuitoefening worden geacht te maken en moeten vergoeden aan derden. Deze kosten worden volledig doorbelast. In sommige gevallen is een KIK-akte niet mogelijk en geldt het hogere tarief van € 144,50 in plaats van het KIK-tarief van € 82,50.

Vraag uw offerte aan



Veelgestelde vragen

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster in ingeschreven is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen wij het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Mag ik zelf kiezen welke notaris ik wil?
  • Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.

  • Welke kosten moet ik bij de notaris betalen en voor wie?
  • De kosten voor de gebruikelijke werkzaamheden bij een kosten koper transactie zijn:

    Honorarium voor de notaris 
    Het honorarium voor concept van de akte en het passeren van de akte

    Verschotten (kosten die de notaris aan derden moet voldoen)

    • Identificatiekosten natuurlijk persoon (BRP | VIS | CIR | CCBR)
    • Kadastrale inzage per perceel (eerste inzage, herrecherche en narecherche)
    • Kadastraal inschrijven akte van levering 
    • Heffingsbijdrage kwaliteitsfonds Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB)

    Belastingen (die de notaris moet afdragen aan de belastingdienst) 

    • Overdrachtsbelasting
    • Omzetbelasting 

    Verrekenen zakelijke lasten (tussen partijen)
    Op de nota van afrekening verrekent de notaris diverse posten tussen de koper en verkoper en/of tussen de koper en de hypotheeknemer (de bank). 

        

     

    Bij de aanvraag van een offerte kunt u direct alle kosten zien.

  • Welke notariskosten zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting?
  • Wanneer u een woning gaat kopen, krijgt u doorgaans te maken met twee soorten kosten voor de notaris: kosten voor de levering en kosten voor de financiering. Alle kosten die u maakt voor de financiering van de woning mag u aftrekken voor de inkomstenbelasting. Het gaat om: 

    • Advies- en bemiddelingskosten voor uw hypotheekadviseur
    • Bereidstellingsprovisie
    • Notariskosten voor de hypotheekakte
    • Kadastrale rechten voor de hypotheekakte
    • Taxatiekosten voor het krijgen van de lening
    • Kosten voor de aanvraag van de Nationale Hypotheek Garantie
    • Boeterente
    • Bouwrente die u betaalde ná het tekenen van het voorlopig koopcontract, maar vóór het tekenen van de hypotheekakte
    • Kosten voor uw nieuwbouwdepot of verbouwingslening of verbouwingsdepot.

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen