Levering woonhuis met hypotheek

Om eigenaar van een gekochte woning te worden, is een akte van levering bij de notaris nodig. En voor de geldlening bij de bank is een hypotheekakte nodig. Beide kunt in één combinatie snel, goed en goedkoop bij Basisnotarissen regelen. Online kunt u gemakkelijk en snel een offerte aanvragen.

Voorwaarden akte van levering en hypotheek
Een offerte voor een akte van levering en een hypotheekakte kunt u opvragen als:

  • het een levering en hypotheek is voor een bestaand woonhuis
  • verkoper en koper beide particulieren zijn
  • de koop schriftelijk is vastgelegd door een makelaar of door de notaris, bijvoorbeeld Basisnotarissen! Zie onze spelregels voor het opstellen van een koopovereenkomst
  • er geen sprake is van nieuw te vestigen (of afstand doen van oude) beperkte rechten, kwalitatieve verplichtingen, huur- of gebruiksrechten en/of andere bijzondere bepalingen zoals kettingbedingen, voorkeursrechten e.d.

Offerte

Kies een koopprijs

Klik aan om welke koopprijs het gaat. Ons systeem berekent automatisch de offerte. 

*vanaf € 750.000,00 op aanvraag

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Op onze dienstverlening zijn onze algemene voorwaarden en spelregels van toepassing. Ons honorarium is uitsluitend een vergoeding voor de door ons te verrichten werkzaamheden. Het honorarium is exclusief BTW en bijkomende kosten (o.a. kadasterkosten en inzage in diverse registers ter verificatie van uw (rechts)persoonsgegevens). Deze bijkomende kosten worden naast het honorarium aan u in rekening gebracht. Er bestaan btw belaste bijkomende kosten en bijkomende kosten die onbelast zijn. Kadastrale inzage kosten bedragen € 25 (ex BTW) per perceel. In sommige gevallen kan het Kadaster de hypotheekakte en/of de leveringsakte niet geautomatiseerd verwerken en is een zogenaamde KIK-akte niet mogelijk, in dat geval geldt het hogere tarief van € 137,50 in plaats van het KIK-tarief van € 78,50. Kosten Beheer Derdengelden bedragen € 20,50 (excl. BTW). In verband met extra werkzaamheden die verricht moeten worden in het kader van de heffing van overdrachtsbelasting wordt € 95 (ex BTW) in rekening gebracht. Een eventuele wijziging van het btw-tarief of van de kadastrale tarieven wordt doorberekend. Deze offerte is 6 weken geldig.

Vraag uw offerte aan



Veelgestelde vragen

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster is ingeschreven, is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen onze collega's van Van Weeghel Doppenberg Kamps (www.vwdknotarissen.nl) het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Welke kosten moet ik bij de notaris betalen en voor wie?
  • De kosten voor de gebruikelijke werkzaamheden bij een kosten koper transactie zijn:

    Honorarium voor de notaris 
    Het honorarium voor concept van de akte en het passeren van de akte

    Verschotten (kosten die de notaris aan derden moet voldoen)

    • Identificatiekosten natuurlijk persoon (BRP | VIS | CIR | CCBR)
    • Kadastrale inzage per perceel (eerste inzage, herrecherche en narecherche)
    • Kadastraal inschrijven akte van levering 
    • Heffingsbijdrage kwaliteitsfonds Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB)

    Belastingen (die de notaris moet afdragen aan de belastingdienst) 

    • Overdrachtsbelasting
    • Omzetbelasting 

    Verrekenen zakelijke lasten (tussen partijen)
    Op de nota van afrekening verrekent de notaris diverse posten tussen de koper en verkoper en/of tussen de koper en de hypotheeknemer (de bank). 

        

     

    Bij de aanvraag van een offerte kunt u direct alle kosten zien.

  • Heb ik recht op (hypotheek)renteaftrek voor de woning waar ik niet meer woon?
  • Ja, dat heeft u. Maar wacht dan niet te lang met de akte van verdeling. U heeft nog twee jaar recht op (hypotheek)renteaftrek voor de woning waar u niet langer woont. Daarna niet meer. Koopt u direct na het verlaten van de woning een andere eigen woning? Dan kunt u gedurende maximaal twee jaar de rente aftrekken voor beide woningen.

  • Wanneer ben ik overdrachtsbelasting verschuldigd?
  • U bent overdrachtsbelasting verschuldigd als u eigenaar wordt van:

    • Een onroerende zaak, bijvoorbeeld een woning, bedrijfspand of stuk grond.
    • Rechten op onroerende zaken, zoals erfpacht of opstalrecht
    • Aandelen in een nv, bv of maatschap waarvan de bezittingen voor het grootste deel uit onroerende zaken bestaan. Wij noemen dit onroerende zaaklichamen. 

    Er zijn verschillende vrijstellingen voor de overdrachtsbelasting mogelijk. Daarmee kunt u geld besparen. Neem hierover contact met de collega's van Van Weeghel Doppenberg Kamps Notarissen op, wij kunnen u hierin advies geven. 

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen